Bevezető rendelkezések

A Felosztási Szabályzat egységes szerkezetű változata letölthető ide kattintva.

Az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (a továbbiakban: EJI) Küldöttgyűlése, mint az EJI döntéshozó szerve, az EJI Felosztási Szabályzatát a következőképpen határozza meg:

Bevezető rendelkezések

A) Az érintett előadóművészek közötti egyéni felosztás céljára kell felhasználni az Egyesület által beszedett jogdíjak mindazon részét, amelyet nem kellett kezelési költségre, vagy a képviselt előadóművész jogosultak érdekét szolgáló egyéb – különösen szociális, szakmai-közösségi vagy kulturális – célra fordítani.

B) Az EJI által beszedett jogdíjakból – ha a Küldöttgyűlése másként nem határoz – kezelési költséget kell levonni.

C) A képviselt előadóművész jogosultak érdekét szolgáló – elsősorban szociális, szakmai-közösségi és kulturális – célokra kell fordítani az EJI a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény ('Szjt.') és a szerzői jogok és a szerzői joghoz kapcsolódó jogok közös kezeléséről szóló 2016. évi XCIII. törvény ('Kjkt.') rendelkezéseinek tiszteletben tartásával a a Támogatási Politikában (VII. Rész) meghatározott összegű jogdíjakat.

D) Az Elnökség köteles gondoskodni arról, hogy a felosztási szabályzatot az előadóművészek nyilvánosságra hozatal útján vagy más módon megismerhessék.

E) A felosztási szabályzatot valamennyi előadóművész vonatkozásában eltérés és megkülönböztetés nélkül alkalmazni kell, tekintet nélkül arra, hogy az előadóművész az EJI tagja vagy sem. Ugyancsak a felosztási szabályzatot kell alkalmazni, ha az előadóművész az EJI-nek adott jogkezelési megbízását felmondja, illetve előzetesen tiltakozik a közös jogkezelés ellen, és a jogkezelési megbízás megszűnését, illetve a tiltakozás hatályba lépését megelőzően adott felhasználási engedély vagy érvényesített díjigény alapján jogdíjra jogosult.

1 Egységes szerkezetben a 2013. május 22., 2013. október 21., 2014. május 27., 2014. december 11., 2015. május 26., 2015. november 19., 2016. május 19., 2016. december 7., 2017. május 25., 2017. december 13., 2018. május 28., 2018. november 29. és 2019. május 22. napján elfogadott módosításokkal. Az egységes szerkezetben lévő Felosztási Szabályzat rendelkezéseit az elfogadást követően lezárt jogdíjfelosztásokra kell alkalmazni.

Utoljára frissítve: 2019. június 4. napján

« vissza az előző oldalra

Hírek


Interjúk

Füstös Bálint: Zeneszeretőből fanatikussá váltam

Füstös Bálint kamaszkora óta a zene szerelmese, gitárját szinte soha sem hagyja magára, gondolatai minden pillanatban a zene körül forognak. Tehetségét a zene világa hamar felismerte. 2014-ben alapította meg Törőcsik Kristóffal és Lábas Vikivel közösen a Margaret Island zenekart. 

Eszenyi Enikő: A Vígszínház Európában is tájékozódási pont lett

Amikor a férfi maszkom elkészült nem néztem tükörbe, hogy ne tudjam magamról, hogy nézek ki. Abban biztos voltam, ha a figura identitását megtalálom, és ahhoz a megfelelő hangot is, az annyira a szerepé lesz, hogy be sem rekedek tőle. Így is lett.

Bródy János: Minden dal egy kicsit olyan, mintha a gyermekem lenne

Az Illés-együttes volt a kezdet, a lázadó kamaszkor, az első nagy szerelmek és csalódások korszaka. A Fonográf idején értem igazán tudatos művésszé és az első szólólemezem sikere avatott engem önálló előadóvá. 

Koncz Zsuzsa: Hiszek a dalok erejében

Rájöttem, a dalokkal olyan eszköz van a kezemben, amellyel kifejezhetem, kiénekelhetem azt, hogy milyennek látom a világot. - Interjú Koncz Zsuzsával

Litkai Gergely: A stand-up több mint vicceseket mondani a színpadon

A jó stand-up strukturált, több rétegű, érzelmeket ébreszt, gondolkodásra ösztönöz. Erre pedig tudatosan kell készülni, mert ez már írói és előadói képesség, amit lehet és kell is fejleszteni. - Interjú Litkai Gergellyel

Pálmai Anna: A jó társulat szakmailag és emberileg is felemel

A közönséget mindig érezni lehet. Maga a színház is: energia, energiaáramlás egymás és a közönség között. Keserves, ha semmi nem jön a nézőtérről. - Interjú Pálmai Anna színésznővel

Kautzky Armand: A jó szinkronszínész dobbantó nélkül ugrik

Amikor szinkronizálunk, nincs idő a felkészülésre. Abban a pillanatban hozni kell az adott karaktert, nincs lehetőség időkérésre, hogy tessék adni nekem öt percet, hogy felhergeljem magam.

Mészáros Blanka: A határokat feszegetem, de csak így van értelme!

Amikor a világ dübörög mögöttem, le kell tudom csendesíteni magamat. Számomra erre a naplóírás ad lehetőséget. Muszáj megőrizni ezeket a gondolatokat, mert ősi erőt és természetes energiát jelentenek.

Földi Béla: Ahol a szó ereje véget ér, ott kezdődik a táncé

A tánc magánvélemény – vallja Földi Béla.  Az igazi táncos az előadás során önmaga mélységét és magasságát, a világhoz és a pillanathoz való viszonyulását is feltárja, átadja. 

Bágyi Balázs: A jazz az életem

Tizenöt éves lehettem, amikor a televízióban sugárzott jazzfesztiválokat nézve megfogott a műfaj nyelvezete, ritmikája és hangulata. Ekkor dőlt el: a jazz-zenének szentelem az életem.


Eseménynaptár

2018
11/
23

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak és 2017. évi audiovizuális jogdíj)

2019
02/
28

Hangfelvételek regisztrációs határideje

2019
03/
28

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak)

2019
06/
28

Jogdíjkifizetés (2018. évi rádiós, televíziós sugárzási jogdíjak, kiegészítő díjak, háttérzenei jogdíjak)

2019
09/
23

Audiovizuális adatlapok regisztrációs határideje

2019
11/
08

Jogdíjkifizetés (ismétlési és audiovizuális jogdíjak, külföldi jogdíjak)