Jogdíjfelosztás hangfelvételeknek háttérzenei jellegű felhasználásai alapján

V. Rész
Jogdíjfelosztás hangfelvételeknek háttérzenei jellegű felhasználásai alapján ("Háttérzenei jogdíj")

A Küldöttgyűlés a Felosztási Szabályzat jelen Részében meghatározott rendelkezéseket arra tekintettel állapítja meg, hogy a kereskedelmi célból kiadott hangfelvételnek vagy arról készült másolatnak az I. Rész 7.1. a) pontja hatálya alá nem tartozó, az EJI megbízásából az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület által érvényesített felhasználása esetén a felhasználó az EJI részére nem köteles adatot szolgáltatni.

1. A jelen Rész szerinti felosztásra a Felosztási Szabályzat II. Részének szabályait az alábbi eltérésékkel kell megfelelően alkalmazni.

1.1. Jelen Rész alkalmazása során akkor állapítható meg, hogy az adott felhasználó által fizetett előadóművészi jogdíj összege rendelkezésre áll, ha az erre vonatkozó adatot a jogdíjat érvényesítő Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület az EJI részére a felosztás megkezdését megelőző időpontban átadja.

1.2. Jelen Rész alkalmazása során akkor állapítható meg, hogy az érintett felhasználó által a díjfizetési időszakban felhasznált kereskedelmi célból kiadott hangfelvételek játszási listája rendelkezésre áll, ha az érintett hangfelvételek azonosításához szükséges adatokat tartalmazó, közvetlenül feldolgozható, elektronikus formában rögzített listát (játszási lista) a jogdíjat érvényesítő Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület, vagy a felhasználó számára technológiai szolgáltatást nyújtó vállalkozás (háttérzene szolgáltató) az EJI-vel kötött megállapodás alapján az EJI számára a felosztást megkezdését megelőző időpontban átadja.

1.3. A jelen fejezet alkalmazásakor a második csoportba tartozó felhasználók (II. Rész 2.2.1. b) pontja) jogdíjának felosztása során figyelembe kell venni annak a felhasználónak a játszási listáját is, amelynek jogdíja az adott díjfizetési időszakban nem érte el a 150.000 (százötvenezer) forintot, de a jogdíj az 1.2. pont szerinti játszási lista alapján automatikusan felosztható. Ha a jelen Rész alkalmazásakor a második csoport egyetlen felhasználót sem tartalmaz, úgy a jogdíjat az I. Rész 7.1. b) ii) pontja alapján, a II. Rész szabályai szerint kell felosztani. A játszási listát automatikusan feldolgozhatónak kell tekinteni, ha az abban szereplő hangfelvételek legalább kilencven százaléka pusztán számítástechnikai eszközök segítségével, manuális feldolgozás nélkül egyértelműen beazonosítható.

Utoljára frissítve 2018. január 5. napján

« vissza az előző oldalra

Hírek


Interjúk

Füstös Bálint: Zeneszeretőből fanatikussá váltam

Füstös Bálint kamaszkora óta a zene szerelmese, gitárját szinte soha sem hagyja magára, gondolatai minden pillanatban a zene körül forognak. Tehetségét a zene világa hamar felismerte. 2014-ben alapította meg Törőcsik Kristóffal és Lábas Vikivel közösen a Margaret Island zenekart. 

Eszenyi Enikő: A Vígszínház Európában is tájékozódási pont lett

Amikor a férfi maszkom elkészült nem néztem tükörbe, hogy ne tudjam magamról, hogy nézek ki. Abban biztos voltam, ha a figura identitását megtalálom, és ahhoz a megfelelő hangot is, az annyira a szerepé lesz, hogy be sem rekedek tőle. Így is lett.

Bródy János: Minden dal egy kicsit olyan, mintha a gyermekem lenne

Az Illés-együttes volt a kezdet, a lázadó kamaszkor, az első nagy szerelmek és csalódások korszaka. A Fonográf idején értem igazán tudatos művésszé és az első szólólemezem sikere avatott engem önálló előadóvá. 

Koncz Zsuzsa: Hiszek a dalok erejében

Rájöttem, a dalokkal olyan eszköz van a kezemben, amellyel kifejezhetem, kiénekelhetem azt, hogy milyennek látom a világot. - Interjú Koncz Zsuzsával

Litkai Gergely: A stand-up több mint vicceseket mondani a színpadon

A jó stand-up strukturált, több rétegű, érzelmeket ébreszt, gondolkodásra ösztönöz. Erre pedig tudatosan kell készülni, mert ez már írói és előadói képesség, amit lehet és kell is fejleszteni. - Interjú Litkai Gergellyel

Pálmai Anna: A jó társulat szakmailag és emberileg is felemel

A közönséget mindig érezni lehet. Maga a színház is: energia, energiaáramlás egymás és a közönség között. Keserves, ha semmi nem jön a nézőtérről. - Interjú Pálmai Anna színésznővel

Kautzky Armand: A jó szinkronszínész dobbantó nélkül ugrik

Amikor szinkronizálunk, nincs idő a felkészülésre. Abban a pillanatban hozni kell az adott karaktert, nincs lehetőség időkérésre, hogy tessék adni nekem öt percet, hogy felhergeljem magam.

Mészáros Blanka: A határokat feszegetem, de csak így van értelme!

Amikor a világ dübörög mögöttem, le kell tudom csendesíteni magamat. Számomra erre a naplóírás ad lehetőséget. Muszáj megőrizni ezeket a gondolatokat, mert ősi erőt és természetes energiát jelentenek.

Földi Béla: Ahol a szó ereje véget ér, ott kezdődik a táncé

A tánc magánvélemény – vallja Földi Béla.  Az igazi táncos az előadás során önmaga mélységét és magasságát, a világhoz és a pillanathoz való viszonyulását is feltárja, átadja. 

Bágyi Balázs: A jazz az életem

Tizenöt éves lehettem, amikor a televízióban sugárzott jazzfesztiválokat nézve megfogott a műfaj nyelvezete, ritmikája és hangulata. Ekkor dőlt el: a jazz-zenének szentelem az életem.


Eseménynaptár

2018
11/
23

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak és 2017. évi audiovizuális jogdíj)

2019
02/
28

Hangfelvételek regisztrációs határideje

2019
03/
28

Jogdíjkifizetés (külföldi jogdíjak)

2019
06/
28

Jogdíjkifizetés (2018. évi rádiós, televíziós sugárzási jogdíjak, kiegészítő díjak, háttérzenei jogdíjak)

2019
09/
23

Audiovizuális adatlapok regisztrációs határideje

2019
11/
08

Jogdíjkifizetés (ismétlési és audiovizuális jogdíjak, külföldi jogdíjak)